Stiskněte "Enter" pro přeskočení obsahu

SLÁVISTICKÁ FANZONA, CO NA TO FANOUŠCI?

David Ocetník 6
twitterredditpinterestby feather

IMG_0364Na jednom lednovém setkání mezi zástupci Slavie, Tribuny Sever, Odboru přátel a fanklubu byly konzultovány některé kroky směrem k fanouškům. Kroky by měly mít za úkol, snížit fronty u pokladen a vstupů a zároveň zvýšit komfort fanoušků před stadionem.

Jedním z těchto kroků bylo i zřízení fanzony pro fanoušky. Nakonec byl zvolen model malé fanzony před každým domácím zápasem a velká fanzona před větším utkáním (Bohemians, Sparta, Plzeň apod.).

Dalším krokem bylo zřízení stewardů. Tito stewardi by zajistili částečnou informovanost fanoušků pro jejich rychlejší vstup na stadion. Zásadním problémem jsou totiž fronty u pokladen před zápasem a fronty u vstupu číslo 2. Klub zajistí zřízení rychlopokladen a stewardi se pokusí lidi přesměrovat k těmto pokladnám. Stewardi také budou dávat lidem ke zvážení odejít od vstupu číslo 2 a přejít ke vstupu číslo 4, kudy skoro nikdo bohužel nechodí.

A vzhledem k tomu, že už máme dvě domácí utkání za sebou a z určitých důvodů se naše odbočka osobně účastnila, je na místě celou situaci zhodnotit.

Zvolil jsem zhodnocení článkem na web aby i běžní fanoušci měli tyto informace a pochopili některé kroky a snad ocenili i některé kroky klubu. Jedná se pouze o můj osobní názor na celou situaci.

Fanzona:

Nápad rozhodně skvělý, důležitá je přítomnost stánku slávistického fanshopu, takže se lidi nemusí kvůli základním sešívaným věcem tlačit uvnitř nedaleké prodejny. Stánek fanklubu, který to vzal jako prodejní akci, a hlavně stánek Odboru přátel. Součástí je vždy nějaký doprovodný program (balónky, malování na obličej apod.). Tyto akce jsou dle mého dostačující. Ale má to vše dvě velká negativa:

  1. Účast stánku Odboru přátel: není možné aby každý domácí zápas byly na stánku ti samí lidé. Je to velký závazek a časové omezení. Jak dlouho to ty dva či tři lidi bude bavit a budou mít čas? Bez jakéhokoliv spočitatelného výsledku? Jsem zvědav, jak to dlouho vydrží. Co kdyby se toho chytly odbočky? Pokud má Odbor přátel skoro 70 odboček po celé republice, možná by stálo za to účast na stánku rozmělnit. Patronem stánku Odboru přátel by pokaždé mohla být jedna odbočka (snad mě neukamenují).
  2. Občerstvení: ať se na mě nikdo nezlobí, ale pokud není k dispozici jídlo a pití, lidi tam prostě nepřijdou. Prostě nemají důvod. To, že je tam k dispozici klobása, je sakra málo. A kdo ví, že může vejít do hotelu a koupit si tam pití? Rozhodně k tomu hotel není uzpůsobený a přívětivý. Z důvodu rizikovosti zápasu bylo pivo venku k dispozici na zápas s Brnem ale na zápas s Ostravou nebylo. Pivo je ale málo, chybí různé nealko nápoje.

Stále jsem toho názoru, že slávistická fanzona má důvod být pořádána a mělo by se vytrvat. Lidi si zvyknout a budou se tam setkávat a když se dodá konečně pití a jídlo, věřím, že dost lidí místo toho, aby šlo do hospody a roztrousili se v okolí, radši přijdou do fanzony. Brzké teplejší počasí tomu pomůže.

Stewardi:

Fanklub přislíbil dodat stewardy na domácí utkání s Brnem. Na poslední chvíli z toho couvl, doslova několik hodin před zápasem. Proto byl klubem osloven Odbor přátel a ten stewardy zajistil. Na první domácí utkání se z naší odbočky zúčastnil @scavatore a na druhé utkání jsme na to už museli být dva – tak trochu z donucení já a @jsoucek45.

Opět mi to připadne stejné jako fanzona. Dobrý nápad, horší provedení. Nejsem přesvědčen, že má být stewardem někdo z řad fanoušků. Ideálně by to měl být cizí člověk nespojený s fotbalem, těch sekuriťáků co tam jen lelkuje… Po prvním domácí zápase už byl k dispozici megafon, takže tam člověk nepořvával jen tak do davu. Jeden z nás pomocí megafonu upozorňoval na možnost využití rychlopokladen či vstupu číslo 4, ten druhý obcházel řadu u pokladen.

Konkrétně u posledního utkání s Ostravou ty fronty nebyly tak zásadní, u vstupu se dařilo rychle odbavovat a u pokladen se jednalo o hloučky lidí, kdy kupoval lístky pouze jeden a ostatní u něj postávali. Nejvíce tam zdržovali a otravovali překupníci.

Klub vytiskl informační letáky pro fanoušky na kterých je napsáno jak nejlépe koupit lístek. V první řadě přes internet, dopředu na běžných pokladnách ale i jiné způsoby například na místě u rychlopokladen. Ale z praxe se ukázalo, že steward nesmí mít žádný papír v ruce, jinak po něm lidi chtějí zápasový Poločas, který ale distribuuje za úplatu Fanklub.

Stewardi musí být více informováni. To, že jsme se od kamarádů dozvěděli, že už nejsou lístky na Sever, byla celkem zásadní informace. Lidi samozřejmě primárně chtějí lístky tam a to z důvodu ceny. Je na zamyšlení, jestli by lístky na Jih neměly být ve stejné cenové relaci. V rychlopokladnách, které by bylo záhodno lépe označit, se prodávají lístky pouze na Jih a Východ. Tím, že jsme jim řekli, že ve frontě stojí zbytečně, protože Sever je vyprodán jsme docílili jejich částečné přesměrování na zmiňované rychlopokladny. My jako stewardi jsme od klubu nedostali žádné informace, pouze, že máme upozorňovat na vstup číslo 4 a na rychlopokladny. To se ale ukázalo jako nedostatečné. Steward musí dostat více informací a hlavně musí být i průběžně informován o dostupnosti lístků. Naštěstí vždy dochází k vyhodnocení mezi Odborem přátel a klubem tak snad to bude lepší a lepší.

Závěrem musím opravdu konstatovat, že jak fanzona tak i stewardi jsou dobrým počinem. Je třeba vydržet a hlavně se každým zápasem poučit a dělat kroky dopředu. Rozhodně bych doporučil třeba návštěvu nějakého utkání u sousedů v Ďolíčku. Šíře sortimentu jak k pití, tak zejména k jídlu, je tak velká, že pochybuji, že v naší moderní aréně či její blízkosti tohoto někdy docílíme. Chápu, že ve VIPu je situace asi v pořádku (i když se proslýchá, že tam zase chybí vidličky), ale kultura fanouška je jiná.

Byl bych hrozně rád, kdyby se vyjádřili i fanoušci. Vím, že většina si přečte a pokývá hlavou. Ale zkuste se nad tím zamyslet. Co byste zlepšili, změnili, poupravili?

twitterredditpinterestby feather
  1. malan malan

    Dobrý den,
    kam zmizel pojízdný stánek s kuřaty který měl léta fronty na Strahově? Ten by někoho také přilákal. Skutečně se nejde domluvit za dodavatelem občerstvení na stadionu aby měl dva-tři stánky před stadionem a rozšířil svou nabídku o požadovaný sortiment? Pokud ne, tak jednoduše sehnat někoho jiného, mobilních prodejců je přeci x (na každé větší pouti jich desítky když to přeženu), nebo se domluvit s provozovatelem na Bohemce zda má zájem své služby nabízet i před stadionem v Edenu(kšeft je kšeft).
    Problém s frontami na vstupenky by se dal jednoduše vyřešit světelnými tabulemi které by byli u pokladen, fanoušci by okamžitě věděli kde je volno a do jakých vstupů mají jít, nicméně to je hudba budoucnosti (vlastnictví stadionu, centrální systém který by okamžitě ukazoval stav prodaných vstupenek atd. a s tím spojené náklady).
    Podnětů dali fanoušci desítky, obzvlášť panu Syrovátkovi a změn je poskrovnu. Takže problém bude asi někde jinde, v někom jiném….
    Zdraví malan

    • ocetnik ocetnik

      reálně asi nejzásadnější problém, který vidím je vlastnictví stadionu. K tomuto stadionu má totiž onen „neznámý“ vlastník pronajaty i pozemky v okolí stadionu. Jeho chuť cokoli nedělat je ale asi legendární 🙂
      Díky za podnět, snad bude brzy zase nějaké sezení aby se to dalo probrat s odpovědnými.

      Osobně ale věřím, že se brzy dočkáme změny vlastnictví stadionu – věřím, doufám!

      • malan malan

        Pokud se na těchto pozemcích dá provozovat občerstvení jen pod úplatou majiteli/pronajímateli, pak už se nedivím, že tam žádné stánky nejsou, je to evidentně nevýhodné. Bohužel bez vlastnictví stadionu se těžko pohneme dál.

        • David Ocetník David Ocetník

          Já si dokonce myslím, že majitelé stadionu toto ani nechce…

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..