Stiskněte "Enter" pro přeskočení obsahu

eVisions a jejich 8 průšvihů

mb13cz 0
twitterredditpinterestby feather

logoKdyž markeťáci z eVisions vydali původní článek „8 marketingových průšvihů fotbalové Slavie“ (odkaz: ZDE), měl jsem sto chutí napsat obsáhlou reakci, proč jsou s většinou svých tipů úplně vedle. Článek ale kvůli velké negativní kritice smazali, takže jsem přišel o možnost zareagovat na tu snůšku nesmyslů. Naštěstí si to rozmysleli, článek přepracovali (odkaz: ZDE), většinu těch nesmyslů tam nechali a vy tak můžete číst tyto řádky.

Abych tomu dal patřičný smysl, budu počítat jednotlivé body v podobě gólů. Sami můžete nakonec posoudit výsledné skóre :o)

1:0 – Nepíše se SLÁVIE ani SLÁVIA!

Začnu tím, co mě irituje snad ze všeho nejvíc a proto si to zaslouží samostatný gól. Á do Slavie nepatří. Nerozumím tomu, jak to může někdo napsat, fotbalový fanoušek dvojnásob, hlásící se ke Slavii trojnásob! Píše se slávistický, slávista, ale nikdy Slávia!

2:0 – Fakta si co? Ověřujeme!

Níže uvádím soupis všech věcí, které jste si mohl vygůglit, místo uvádění v omyl:

  • graffiti jsou nezákonný, takže klub rozhodně nic takového organizovat nebude, kdo chce, tak slávistické graffiti ve Vršovicích najde 🙂
  • před těmi ubohými 90 minutami probíhá pro fanoušky několik hodin tzv. slávistická fanzóna
  • síň slávy se řeší, o čemž informoval i Tomáš Syrovátka (nicméně na historii odkazovala např. stěna na stadionu za Tribunou Sever)
  • sparťanské motto je „Železná Sparta“, zatímco slávistické je „Věčná Slavia“ – každý správný slávista to ví!
  • facebookové účty jsou dostatečně označeny za oficiální a neoficiální
  • oficiální twitter účet v angličtině: https://twitter.com/slavia_en
  • oficiální twitter účet pro ženský fotbal: https://twitter.com/SlaviaZeny
  • Safety first, Eden patří mezi nejkvalitnější a nejbezpečnější stadiony v ČR
  • mailing na fanoušky Slavie pravidelně probíhá
  • mobilní aplikace se řeší, což lze zjistit při troše rešerše 🙂

3:0 Bližší dres než košile

Regionální marketing je pro fotbalový klub mýtus. Slavia je na celostátní úrovni fenomén, což dokazuje existence odboček Odboru přátel po celé republice a hojná účast na většině venkovních zápasech. Tyto odbočky mají markantní podíl na každém zápase sešívaného klubu. Už dávno neplatí, že každý Brňák je zbrojovák, stejně jako každý Pražák nutně musí fandit pražskýmu klubu. V době globalizace a migrace (nejen světové, ale i regionální) nevídaná věc, že? Každopádně nás to přivádí k tomu, že regionální cílení, zvlášť když jsou v Praze ještě další 3 kluby, je nesmysl.

Hostesky na zastávkách? To je už nějaká úchylka, ne? Že vám nějaká v mládí nedala?! Protože je to hrozný nesmysl takto blokovat městskou hromadnou dopravu. Naprostá většina pasažérů totiž míří právě na zápas Slavie, proto nedává smysl se je snažit marketingově oslovovat či dokonce nabízet vstupenku. Zvláště pak další zápas by bylo u pokladen prázdno a na zastávkách poněkud plno.

4:0 Kdo chce info, ten si ho přečte

Ti fanoušci, kteří se opravdu chtějí něco dozvědět z červenobílého dění, sledují kromě oficiálních sítí i Tribunu Sever, slávistické noviny, SlaviaFans, Fanklub, Odbor přátel, nebo Area 114 (Kdo sakra ještě nesleduje A114?! :D). Tam všude si může každý fanoušek přečíst rozbory, komentáře, glosy, příběhy nebo novinky. A všichni ostatní se to stejně dozvědí od Deníku Sport!

5:1 Kdo připomíná historii

A tím se dostáváme k dalšímu gólu, protože slávistickou historii připomínají právě projekty, weby a sociální sítě okolo Slavie. Zejména se jedná o Odbor přátel a jeho projekty, ať už Univerzita Slavia, přímo Odbor přátel, twitter Johnnyho Maddena, aj. Taktéž i oficiální účty Slavie se podílí na komunikaci sešívané historie.

Avšak souhlasím s tím, že měla Slavia dávno síň slávy (přestože se aktuálně řeší) mít. Je to chyba hlavně předchozích vedení a rozdílného vlastnictví stadionu a klubu, že nic takového dosud neexistuje. Takže v tomto případě 1:1.

6:1 Červenobílá síla

Opět se dostáváme k tomu, že tohle nemohlo vypadnout z úst opravdového fanouška Slavie. Každý slávista přece ví, co znamená červená a bílá a proto je sdělení „červenobílá síla“ naprosto jasné sdělení. „Červenobílá bojová síla“ je i jeden z ústředních chorálů, netřeba jej zpochybňovat. Kromě toho má Slavia ještě několik dalších mott, například již zmiňované „Věčná Slavia“, „My jsme Slavia, vy nejste nic“, nebo aktuální „Moje rodina“.

6:2 Slavia není social tak, jak by mohla být

Aktuálně největší slabina jsou sociální sítě, kde je zejména s hráči a komunikací na oficiálních sítích ještě jak zlepšovat. Nicméně i na tom se již pracuje a věřím, že brzy nebude co kritizovat. Rozdělení na oficiální a neoficiální naopak chápu jako výhodu, protože stejné fanoušky lze oslovit vícekrát. Samotný počet fanoušků není důležitý, je to jen nicneříkající číslo. Důležitější jsou jiné metriky 🙂

7:2 Pro někoho exkluzivní, pro jiného klasika

Co na tohle napsat? Může někdo, kdo napíše Slávia, zřejmě nechodí do Edenu, nesleduje dění ve Slavii a nechápe červenobílou sílu, nebrat Slavii jako exkluzivní značku? Může, ale pak není jasné, co od Slavie skutečně vyžaduje. Každopádně pro čínské investory a pana Šimáněho to exkluzivní značka určitě je!

8:2 Nejnavštěvovanější klub v ČR

Fotbal bez diváků nikoho nebaví. Souhlasím. Ale v tom případě jsou rady eVisions úplně vedle!  Slavia je totiž aktuálně nejnavštěvovanějším klubem v Česku celkem a druhým nejvíce navštěvovaným klubem na domácích zápasech.

Na posledních dvou zápasech bylo přes 12 tisíc diváků,  o čemž se může Plzni i Spartě jen zdát. A to Slavia zvládla bez propagace na sociálních sítích, aj…

Rozdávání vstupenek zdarma je cesta do pekla. Fanoušky je třeba si vychovat a ne podplácet. Zaháčkovávat děti Slavia nebude, protože není guru Jára! Safety first, rodiny s dětmi chodí do Edenu běžně. Aší to nekončí, na Slavii jezdí odbočky z celé republiky. Dovolte, abych vás poučil o tom, že Odbor přátel je dlouhodobě jedním z nejlépe organizovaným „fanklubem“ ve střední Evropě. Opravdu si myslíte, že je máte čím obohatit?! 🙂

Závěrem

8:2! Upřímně, mám pochybnosti o tom, jak moc slávistické je srdíčko pana Vidima. Vždyť nezná nebo zpochybňuje samotné červenobílé základy. Nebo se dnes za slávistu považuje každý, kdo se přestěhuje na Vinohrady?

Co se týče marketingu, taky žádná sláva, Slavia potřebuje dlouhodobou strategii a ne hostesky a podtácky. Z původního i současného článku mám dojem, že ani sportovní marketing neříká eVisions pane.

Určitě má Slavia marketingově co zlepšovat, ale v úplně jiných dimenzích, než které se snaží eVisions radit ve svém blogu. Kromě 2 bodů je jejich článek úplně vedle, proto doufám, že jej nebude nikdo brát moc vážně.

Pánové z eVision by se měli trochu chytit za nos a udělat podobný článek s trochou vědomostí fotbalového fanouška, ideálně toho slávistického,

Ať žije Slavia!

twitterredditpinterestby feather

Leave a Reply

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..