Stiskněte "Enter" pro přeskočení obsahu

Vzhůru na Tallinn

David Ocetník 0
twitterredditpinterestby feather

IMG_4122Ano, všichni už to ví. Slavia se dostala do Evropské ligy a měla vyrazit do estonského Tallinnu. Mnoho sešívaných přátel ihned po jistotě, že se zápas bude hrát v Tallinnu, začalo řešit, jak se tam dostat. Někteří už měli dokonce letenky v době, kdy to jisté nebylo.

Na výjezd byl připraven nejen klub (letecky), Odbor přátel (autobus s průvodcem), Tribuna Sever (autobus s dvěma dny v Tallinnu). Nakonec byl nucen Odbor přátel pro nízký počet přihlášených zájezd zrušit a zájemce přesměrovat k Tribuně Sever. Opravdu velká část slávistů volila cestu po vlastní ose, tak jako já a sekretář OP se ženou. Děkuji tímto příteli Vršeckému za zorganizování cesty.

Středa 14:30, Letiště Václava Havla a hlavně start naší cesty. Za dvě hodiny již letadlo usedá na letišti v lotyšské Rize. Vydáváme se nejprve ubytovat a pak vzhůru do města. Nebudu Vám Rigu popisovat, protože jsem z ní až moc nadšen a nebylo by to asi objektivní. Okolo půlnoci se vracíme do hostelu, kde jsme ubytování za 136 Kč na noc, spíme v místnosti pro 8. Ráno se vydává př. Vršecký se ženou letecky do Helsinek a místo našeho opětovného setkání je Tallinn. Já v poklidu odcházím do města a pak autobusem do Tallinnu. Cesta trvá 4 hodiny a jede se příjemným a poloprázdným autobusem Eurolines podél lotyšského pobřeží do estonského Tallinnu.

Ihned po příjezdu do Tallinnu se vydávám do ulice Gonsiori, kde máme pronajatý byt. Tam čekám na příjezd Vršeckých a po ubytování vzhůru na Tallinnské náměstí Raekoja, kde je vyhlášen sraz všech slávistů, aby se celý průvod vydal na stadión místní FC Levadie. Na prohlídku města není čas, rychle se najíst a vzhůru do průvodu. Na místě jsou i čeští fízlové, takže se nemusíme ničeho bát. Celý průvod se velmi poklidně vydává ke stadionu a ani jsem nikde nezaznamenal větší problém. Dokonce někdo rozbil půllitr a ihned dostal od vlastních vynadáno, ať se nechová jako idiot.

Po příchodu ke vstupu na stadion kupují slávisté lístky a vydávají se do sektoru hostí. Já jsem se ale rozhodl, že půjdu na hlavní tribunu, což se ukázalo jako menší problém. Zároveň jsem tam viděl jistou skupinku lidí, která se také rozhodla pro hlavní tribunu. Po chvilce vysvětlování jsme byli nakonec i s tou skupinkou na hlavní tribunu vpuštěni. Děkuji zástupcům z kolínské odbočky, že se ujali naší vlajky a pověsili ji (v sektoru hostí). Díky moc, máte to u nás!

O zápase není třeba vést debatu a ani není třeba jej nějak popisovat. Pokud však někdo má potřebu, doporučuji vést příslušnou diskuzi po přečtení článku od Alanora zde: http://www.slavistickenoviny.cz/clanek/8334-Levadia-Tallinn-Slavia-3-1

Po zápase se frustrovaní slávisté setkávají u východu ze stadionu a debatují. Ti, kteří přijeli s klubem kvapem odcházejí do autobusu, protože mají naplánovanou cestu zpět do Prahy. Ostatní se rozprchávají po Tallinnu a žádná větší společná akce se nekoná.

Druhý den je sice po ránu deštivý, ale my se vydáváme na prohlídku města. Krásné historické centrum, které ale pro mě nemá takovou hodnotu jako lidsky přívětivější Riga. V odpoledních hodinách se vydáváme na Tallinn Bussijaam a autobusem společnosti LuxExpress jedem zpět do Rigy. Jestli si někdo myslí, že Lux je lepší než Eurolines, tak to ani náhodou!

V půl desáté večer se dostáváme do Rigy a sprintem běžíme na hotel. Ubytujeme se a celý natěšení ihned pelášíme do města. Ráno proběhly rychlé nákupy upomínkových předmětů (rozuměj mj. kabelka pro ženu) a ve 12:30 už letíme z Rigy zpět do Prahy.

Přátelé, prostě výlet parádní, od středy do soboty jsme toho viděli a zažili opravdu mnoho. Minimálně do Rigy se opravdu vrátit chci. Fotbalové utkání bylo jen jakýmsi střípkem v čase. Celkem rychle jsme se oklepali a těšili se na domácí odvetu.

Ano, i tak se slávisté mohou bavit, prostě to vše není jen o fotbale, ale i o přátelích a zážitcích.

Ať žije naše milovaná Slavia!