Stiskněte "Enter" pro přeskočení obsahu

Fügen 2015

David Ocetník 0
twitterredditpinterestby feather

Cestou z Hodonína napadla sekretáře Odboru přátel a předsedu odbočky Nečíň Petra Vršeckého možnost odjet se Slavií na soustředění a spojit to s malou rodinou dovolenou. Když Slavia zveřejnila plán přípravy, bylo rozhodnuto. Pojedeme do Rakouského Fügenu! Vzhledem k okolnostem jsme ale museli jet až ve středu ráno, což znamenalo stihnou pouze dvě utkání SKS. Nakonec jsme vyrazili ve složení Petr + manželka, Já + manželka a dcera Bára.

Předem upozorňuji, že se nejedná o článek pouze věnovaný Slavii, ale týká se celé cesty, aby bylo zřejmé, že lze spojit příjemné s užitečným.

panorama_FUGEN_01

Středa 8.7.2015

cestaTAM

Vzhledem k tomu, že je Fügen vzdálen pouhých cca 550 km a prakticky neustále po dálnici, trvá cesta cca 5 hodin. Větší část cesty probíhá v Německu. Jedinou komplikací jsou kolony v okolí Mnichova, které jsou k nám ale přívětivé a zdrželi jsem se tam jen chvilku. Výjezd 8:31 – příjezd 14:18 to hovoří za vše.

Při příjezdu zjišťujeme, že majitel penziónu Bella Montana je čech, který má na místě i českou paní domácí.

Po cestě jsme navštívili místní Aquapark – termální lázně. S vodou okolo 37°C, venkovním bazénem, bazénem se slanou vodou, protiproud, vlnobití apod…. kdo by si to neužil 🙂

čtvrtek

Výlet na Krimmlerské vodopády – neskutečný masakr. Výstup začal ve 12:15 a návrat v 19:15 – celkem 7 hodin stoupání a následně klesání. Bolest nohou neskutečná! Ale stálo to za to. Nádherná scenérie sestavy vodopádů. Délka trasy 4,15 km, převýšení 431 metrů. Když jsme vyšli úplně nahoru, šli jsme ještě asi 2 kilometry, do údolí Achental. Následně zpět pěšky stejnou trasu.

Večer nás čekala v místním „kulturním domě“ akce s Tyrolským zpěvem, hudbou a tancem…. klasická jódlovačka.

pátek

V pátek jsme jen lehce vyjeli na Spieljoch, což je místní hora dostupná lanovkou. Výška Spieljoch je 1865 metrů nad mořem. Já s manželkou a dcerou jsme se vydali ještě pěšky na blízký Onkeljoch 2050 metrů nad mořem vysoký. Tam jsme tzv. vztyčili vlajku AREA 114.

Následně jsme po krátké procházce sjeli dolů s očekáváním na odpolední zápas SKS. Petr s Aničkou šli po všech čertech a přiznám se, že ani nevím, jestli to zde mohu psát. Až ho potkáte, tak se ho radši zeptejte 😀 My jsme ještě stihli navštívit místní muzem.

Odpoledne jsme ženskou část výpravy odvezli do termálních koupelí místního aquaparku a my dva s Petrem jsme jeli do Jenbachu, kde měl proběhnout zápas mezi WSG Wattens a Slavii Praha.

Nutno podotknout, že sestava WSG WATTENS byla třídy „B“, protože jejich „A“ hrálo zápas někde jinde. Bylo zřejmé, že byla Slavia ráda, že vůbec někoho sehnala. Výsledek 0:8 pro Slavii tomu dává zapravdu. Nicméně jak mi říkal trenér Uhrin na místě, není možné jenom trénovat, je potřeba i hrát, tak zápas určitě splnil alespoň část toho, co měl.

sobota

Sobota byla již náročnější. Petr naplánoval výlet do Hintertuxu. Což znamenalo jet autem necelou hodinu, ale v rámci převýšení z cca 650 metrů nad mořem do výšky k lanovce cca 1500 metrů nad mořem a následně lanovkami až do výše 3250 m. n. m. Obrovské převýšení, horský vzduch a nutnost jít v červenci část pěšky sněhem dá člověku hezky zabrat. Nicméně jsme to vše zdolali a vynesli jsme vlajku AREA 114 až do zmíněné nadmořské výšky  3250 m. n. m.

Po krátké prohlídce vrcholku hory jsme ještě navštívili místní ledovcovou jeskyni. Nádherná podívaná! Nicméně nejmenší člen výpravy už začal mít problémy s celým dnem, tj. převýšení, sníh, zima, voda v jeskyni, vzduch atd. Proto jsme sjeli až k poslední lanovce, kde jsme se zhruba hodinu vyhřívali na slunci. Neskutečné klimatické změny s úchvatnými pohledy na hory jsou nepopsatelným zážitkem. Již dole pod lanovkou jsem ještě navštívili menší vodopád. Následně jsme se vydali zpět do Fügenu. Petr s Aničkou samozřejmě ještě večer musel na diskotéku… opět se nebudu rozepisovat 🙂

neděle

Poslední den našeho výletu byl už jen ve znamení balení a posledního zápasu. Děvčata jsme opětovně vysadili u bazénu, tentokráte venkovního a my s Petrem navštívili místní fotbalové hřiště, kde hrála Slavia s ruskou Ufou. Tentokráte to bylo utkání jiného typu. Rozhodně dosahovalo vyšších kvalit než páteční utkání s WSG Wattens. Samozřejmě Ufa je jiný soupeř. Nicméně gólu jsme se nedočkali a utkání skončilo tedy 0:0. Co si hodně pamatuji, je neustálý zápach krav 🙂

Po zápase jsme ihned vyrazili zpět do republiky. Osobně musím říct, že to byla parádní zábava každý den, spojená s fotbalem. Mnoho věcí zde ani nemohu napsat.

Tímto bych chtěl zejména vyslovit pochvalu mé dceři, že to celé vydržela, protože to byl neskutečný nápor, ale stálo to za to. Mé ženě samozřejmě též.

Už se teším na další podobný výjezd. Slávii zdar, odboru přátel zvlášť!